تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : 26799
در مصاحبه با معاون راهبری شعب و توسعه کسب و کار بانک صنعت و معدن مطرح شد؛

با نگاه علمی و روزآمد، توسعه محصولات شخصی سازی شده و توجه به فرآیند بازاریابی و رفع نیاز مشتریان ماموریت خود را دنبال می كنیم

۰
plusresetminus
روابط عمومی بانک صنعت و معدن در مصاحبه با عباس شوقانی معاون راهبری شعب و توسعه کسب و کار این بانک در خصوص استراتژیها، برنامه ها و فرآیندهای اجرایی این بخش به گفتگو نشسته که در ادامه قسمت اول این مصاحبه آمده است؛
با نگاه علمی و روزآمد، توسعه محصولات شخصی سازی شده و توجه به فرآیند بازاریابی و رفع نیاز مشتریان ماموریت خود را دنبال می كنیم
1- لطفاً درباره ساختار معاونت راهبری شعب و توسعه کسب و کار توضیح دهید.
مطابق آخرین بازنگری چارت سازمانی بانک، فعالیت معاونت راهبری شعب و توسعه کسب کار از بهمن ماه 1401 آغاز شده است. مدیریت امور راهبری شعب در کنار مدیریت جدید التاسیس امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار، ساختار معاونت راهبری شعب و توسعه کسب و کار را تشکیل می دهند.
امور شعب در حال حاضر با دو اداره «پایش و ارزیابی عملکرد شعب» و «هماهنگی و امور اجرایی شعب» نقش مهمی در راهبری، هدف گذاری، نظارت بر حوزه های مختلف عملکردی و رسیدگی به امور اجرایی متعدد مرتبط با شعب ایفا می نماید. تشکیل مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار نیز با نگاه علمی و روزآمد و توجه به فرایند بازاریابی و رفع نیاز و توسعه محصولات شخصی سازی شده ماموریت خود را دنبال می کند. این مدیریت در حال حاضر متشکل از دو اداره «بازاریابی و بانکداری شرکتی» و «توسعه محصول و کسب و کار» می باشد. اخیرا نیز مقرر شده است تا مسئولیت حوزه تجهیز منابع بانک نیز به این مدیریت محول شود.
2- اهم فعالیتهای مدیریت امور راهبری شعب چیست؟
از مهمترین فعالیتهای مدیریت امور راهبری شعب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
هدف گذاری و ابلاغ برنامه هاي عملياتي سالانه شعب و پایش و ارزیابی ادواری با هماهنگي واحدهاي ستادي ذيربط و اجرا و به روزرسانی مستمر مدل ارزیابی عملکرد شعب با استفاده از سامانه های متمرکز گزارشی بانک به منظور ارزیابی و تحلیل عملکرد شعب بر اساس انواع گزارشات عملکردی و خروجی‌های تولید شده توسط این مدل از جمله کارنامه عملکردی به تفکیک شعب، ارزیابی گروهی، ... و انعکاس نتایج آن به شعب و ذینفعان مربوطه.
همچنین به‌روزرسانی و ثبت نمونه امضاهای مجاز شعب بانک و سایر بانک‌ها به منظور امضای چک‌های بین بانکی و تبادل اطلاعات دفتر رمز شعب، پاسخگویی به استعلامات مراجع قضایی، سامانه سرآمد (کاشف سابق) و ...، پيشنهاد و تاييد انتصاب و ارتقا و جابجايي مدیران، رؤسا و كاركنان شعب، همکاری و تعامل با مدیریت‌های متولی ذیربط جهت خرید، احداث، نگهداری و بهسازی و تأمین و تجهیز ملزومات ساختمان‌های شعب، اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی ، هیات مدیره و... در خصوص افتتاح ، ادغام ، جابجایی شعب و ...، همكاري با واحدهاي ذيربط بانك (در مورد امور مرتبط با شعب) به منظور ارائه آمار، اطلاعات و مستندات به مراجع درون سازماني يا خارج از سازمان و کنترل عملکرد شعب در خصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج و ارائه گزارش به مراجع درون سازمانی و برون سازمانی موارد دیگری از فعالیت های مدیریت امور شعب و شعب است.
3- رئوس فعالیتهای مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار چیست؟
می¬دانید که در بانکداری شرکتی، ارائه خدمات بانکی شخصی سازی شده به شرکت های بزرگ و ارزنده دنبال می شود، به همین خاطر علاوه بر ارائه خدمات سپرده ای، تسهیلاتی و اعتباری، ارائه خدمات مشاوره ای، مدیریت وجوه و مدیریت انواع دارائی ها، نیز در بانکداری شرکتی حائز اهمیت است. از طرفی در سالهای اخیر رابطه بسیار نزدیکی بین بانکداری شرکتی و بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال برقرار شده است، به طوری که می توان گفت بدون بانکداری دیجیتال امکان موفقیت بانکداری شرکتی بسیار غیرمحتمل است. لذا به مهمترین رئوس فعالیتها در این حوزه می¬توان بدین شرح اشاره کرد: دسته بندی مشتريان بانك بر اساس شاخص مناسب به عنوان مثال ارزش طول عمر مشتری (CLV) ، انتخاب مشتریان شرکتی براساس شاخص های منتخب، عارضه يابي مشكلات مشتريان شركتي و شناسايي نيازهاي آنها و ارايه پيشنهادات اصلاحی به ارکان تصمیم گیرنده بانک، شناخت مشكلات خدمات مالي و بانکی ارائه شده به این مشتریان و ارائه راهكارهای بهبود به ارکان تصمیم گیر ذیربط، همچنین معرفي و بازاریابی محصولات و انعکاس دستاوردهای بانک به مشتریان، ايفاي نقش مدير حساب(AM) یا مدیر ارتباط (RM) براي مشتريان مشمول خدمت بانكداري شركتي يا انتخاب مديران مذکور از ميان كاركنان واجد شرايط و تعيين وظايف و نظارت بر عملكرد مدير حساب(AM) و مدیر ارتباط (RM)
در حوزه توسعه محصول و کسب و کار بانک نیز گستره بسیار وسیعی قابل ترسیم و برنامه ریزی است، از جمله می توان به این موارد اشاره کرد: دریافت ایده‌های جدید، تعیین اولویت، بررسی، پردازش و توسعه ايده در مورد محصولات و خدمات نوين بانكي، تهيه گزارشات امكان سنجي خدمات و محصولات نوين بر مبناي نيازهاي مشتريان علی‌الخصوص مشتریان شركتي، طراحی، بهبود و توسعه محصول، فرایندها و خدمات شخصی‌‎سازی ‌شده برای مشتریان، علی‌الخصوص مشتریان شرکتی.
علاوه بر موارد فوق می بایستی از آخرین وضعیت خدمات ارائه شده توسط سایربانکها، رقبا و همچنین فین تک ها مطلع بود که برای این منظور شناسائی و رصد شرکت‌های ارائه دهنده محصولات الکترونیکی و دیجیتالی به منظور آگاهی و بهره‌مندی از خدمات آن شرکت‌ها و شناسائی و رصد فین‌تک‌های موفق و معتبر در حوزه بانکی به منظور آگاهی و بهره‌مندی از خدمات آنان در صدر اولویتهای مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین