کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاهبرداران بدنبال سرقت اطلاعات رمز یکبار مصرف

21 ارديبهشت 1398 ساعت 11:04

قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت افزود: بانک‌ها از طریق پیامک، فراخوانی برای مشتریان برای دریافت رمز یکبار مصرف ارسال کرده‌اند. در واقع بانک‌ها با ارسال این پیامک‌ها به مردم اطلاع داده‌اند که برای فعال‌سازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بسته به نوع سیاست هر بانک باید به سایت یا شعب بانک مراجعه کنند.


 قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت از فعالیت کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات رمز دوم یکبار مصرف با تماس تلفنی خبر داد.

 مهدی شهیدی در خصوص ضرورت استفاده از رمز‌های یکبار مصرف در شبکه بانکی و پرداخت گفت: همان طور که مشخص است رمز یکبار مصرف برای استفاده در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه معتبر است.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی اگر زمان استفاده از رمز یکبار مصرف به پایان برسد دیگر این رمز معتبر نیست و در نتیجه نمی‌تواند مورد سوء استفاده نیز قرار گیرد.

شهیدی در پاسخ به این پرسش که بهره‌گیری از رمز یکبار مصرف تا چه میزان می‌تواند امنیت در تراکنش‌های اینترنتی را برقرار کند، گفت: رمز یکبار مصرف به دلیل اینکه حدود یک دقیقه اعتبار دارد، از امنیت بالایی برخوردار است، اما نکات مهمی در این خصوص باید مورد توجه هموطنان قرار گیرد.

 قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرداخت افزود: بانک‌ها از طریق پیامک، فراخوانی برای مشتریان برای دریافت رمز یکبار مصرف ارسال کرده‌اند. در واقع بانک‌ها با ارسال این پیامک‌ها به مردم اطلاع داده‌اند که برای فعال‌سازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بسته به نوع سیاست هر بانک باید به سایت یا شعب بانک مراجعه کنند.

وی افزود: البته روش فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم در هر بانک با توجه به سیاست‌های آن طراحی شده و متفاوت از دیگری است.

شهیدی تاکید کرد: در این بین موضوع مهمی که مشتریان بانک‌ها باید به آن توجه کنند، این است که به تلفن‌هایی که مشخصا با هدف راهنمایی برای فعال سازی رمز یکبار مصرف دوم با آن‌ها برقرار می‌شود و اپراتور در این تماس‌ها از آن‌ها در خواست می‌کند پیامکی که حاوی رمز یکبار مصرف دوم است و از سمت بانک برای آن‌ها ارسال شده را بخوانند، توجه نکنند.

وی گفت: اطمینان دارم هیچ بانکی برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف دوم با مشتریان خود تماس تلفنی برقرار نمی‌کند و اطلاعات حاوی رمز یکبار مصرف که از سمت بانک برای آن‌ها فرستاده می‌شود را طلب نمی‌کند.


کد مطلب: 1213

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/1213/کلاهبرداران-بدنبال-سرقت-اطلاعات-رمز-یکبار-مصرف

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com