عضو هیأت مدیره بیمه ایران با بیان اینکه بیمه گذاران با اعتمادی که به صنعت بیمه داشتند، با پوشش بیمهای مناسب آرامش را برای خود خریداری کردند، افزود: این حادثه تجربه ما را در ارزیابی و مدیریت ریسک دوچندان خواهد کرد و سعی داریم با هماهنگی دستگاه های مرتبط هر چه سریعتر موضوع ایمنی و ارتقا سیستم های هشداردهنده پیگیری و اجرایی شود.
در مراسمی که صبح دیروز (۲۷ اردیبهشت) در فرمانداری تبریز و با حضور سید ناصر مبرقعی عضو هیأت مدیره و محمد زاهدنیا معاون فنی بیمهایران و مسوولان استانی برگزار شد، چکهای پرداخت خسارت آتشسوزی شامگاه ۱۸ اردیبهشت سرای ایکی قاپیلار تبریز، به ۷۰ بیمهگذار زیاندیده بیمه ایران با مبلغ مجموعا ۵۶ میلیارد ریال تحویل شد.
سید محمدناصر مبرقعی، عضو هیئت مدیره این شرکت در این مراسم با اشاره به اینکه معمولاً اعلام نتایج حوادثی نظیر آتشسوزی بازار تاریخی تبریز حدود یک ماه طول میکشد، گفت: با پیگیریهای ویژه و لحظهای آقای پوررکیانی مدیرعامل بیمه ایران و صدور دستورات ویژه برای بررسی و کارشناسی دقیق خسارات و همت همکاران استان آذربایجان شرقی این اتفاق در یک هفته رخ داد.
عضو هیأت مدیره بیمه ایران با بیان اینکه بیمه گذاران با اعتمادی که به صنعت بیمه داشتند، با پوشش بیمهای مناسب آرامش را برای خود خریداری کردند، افزود: این حادثه تجربه ما را در ارزیابی و مدیریت ریسک دوچندان خواهد کرد و سعی داریم با هماهنگی دستگاه های مرتبط هر چه سریعتر موضوع ایمنی و ارتقا سیستم های هشداردهنده پیگیری و اجرایی شود، چرا که موضوع ایمنی محل مورد بیمه از اهمیت بالایی در مدیریت ارزیابی ریسک برخوردار است.
مهدوی فرماندار تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۲۵ مغازه از ۵۰ الی ۱۰۰ درصد در این آتشسوزی آسیب دیدند که تنها ۹۰ مغازه بیمه کامل داشتند، افزود: در چنین حوادثی نقش بیبدیل بیمه بعنوان تکیهگاه امن در حوادث بیشتر مشخص میشود و امیدوارم همه بازاریان و اصناف نقش بیمه را به عنوان حامی و پشتیبان در ایام حادثه جدی بگیرند و نسبت به خرید و برقراری پوشش بیمه ای مناسب با فعالیت خود اقدام کنند.
در این مراسم قهرمانی مدیرکل بیمه ایران استان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از روند رسیدگی سریع به پروندههای پرداخت خسارت بیمهگذاران زیاندیده بیمه ایران در این حادثه آتشسوزی بیان کرد.