پرداخت ۳ میلیون فقره وام در یک سال، نشانه استقبال مردم از بانک قرضالحسنه مهر ایران است
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرضالحسنه مهر ایران، نخستین کارگاه آموزشی ۲ روزه رؤسای دوایر روابط عمومی و بازاریابی استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، سمنان و مازندران طی ۲ روز در سالن همایش مدیریت شعب استان مازندران برگزار شد.
این همایش با حضور دکتر «رضا قرائیپور» سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه، دکتر «روحالله قاسمیان» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان، «احسان غلامی» رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه کسبوکار بانک، دکتر «وحید مرادنژاد» مدیر شعب بانک در مازندران و «حمیدرضا صانعیپور» نماینده معاونت امور استانها و دبیر جشنواره مهر پوز همراه بود.
بهترین عملکرد در ۲ شاخص رشد منابع و نسبت معوقات
دکتر «رضا قرائیپور» سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه و عضو هیأت عامل بانک در افتتاحیه این همایش، گفت: این بانک به متولی اصلی قرضالحسنه در کشور تبدیل شده است. بر همین اساس، شاخصهای عملکردی بانک از این جهت مهمند که بتوانیم بیشتر از گذشته به مشتریان خود ارائه خدمت کنیم.
سرپرست معاونت برنامهریزی و توسعه بانک، بیان کرد: آمار مربوط به عملکرد بانک قرضالحسنه مهر ایران نشان میدهد استقبال مردم از خدمات این بانک فراتر از انتظار است و تنها در سال گذشته بیش از ۳ میلیون فقره وام از سوی این بانک پرداخت شده است.
وی گفت: بانک قرضالحسنه مهر ایران در حال حاضر ۱۵ میلیون نفر مشتری دارد و از منظر شاخص رشد منابع و نسبت مطالبات به مصارف بهترین عملکرد را در سطح شبکه بانکی ثبت کرده است. همچنین جزو بانکهای پر تراکنش کشور به شمار میرود.
مشتریان بانک باید سفیران قرضالحسنه در جامعه باشند
در ادامه همایش دکتر «روحالله قاسمیان» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان ضمن بیان اینکه باید نگاه مردم به سمت قرضالحسنه توسعه یابد، گفت: یکی از اهداف روابط عمومی بانک اشاعه فرهنگ قرضالحسنه است که در این راستا با همت مدیرعامل محترم و همکاران ستادی تغییری در ساختار اداره کل روابط عمومی رخ داد و مرکز امور مشتریان به اداره کل روابط عمومی واگذار شد.
وی اظهار داشت: باید نگاه ما این باشد که مشتری قلب بانک است و روابط عمومی باید طوری عمل کند تا مشتریان بانک به مشتری وفادار تبدیل شوند و هر مشتری سفیر قرضالحسنه در جامعه باشد، در همین راستا همه باید تلاش کنند تا شعار «کارت قرضالحسنه، کارت زندگی» در جامعه پیاده شود.
دکتر «قاسمیان» گفت: افزایش متوسط تماسهای روزانه مرکز تماس از ۲۰۰۰ به ۱۱هزار تماس طی یک سال میتواند ۲ معنا داشته باشد، اول اینکه تعداد مشتریان بانک افزایش یافته و باید پاسخگو باشیم، دوم اینکه خدمات بانک در حوزه مرکز تماس افزایش یافته و باید نیاز مشتریان جدید با این تماسها برطرف شود.
وی ادامه داد: روابط عمومی باید ایدهپرداز باشد و دچار روزمرگی نشود که اگر این اتفاق روی دهد به دنبال آن فرسایش، خستگی و اجرا نشدن طرحها را به دنبال خواهد داشت. بانک در دوران مدیریت جدید هم جشن ۱۰۰ همتی و هم جشن ۲۰۰ همتی منابع را گرفته و با یاری خدواند و کمک همکاران تا پایان سال جشن ۳۰۰ همتی را هم خواهیم گرفت.
همیاران مشتری، بازوی کمکی شعب برای بهبود ارائه خدمت هستند
«احسان غلامی» رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه کسبوکار بانک نیز بیان کرد: قرضالحسنه به عنوان یک تفکر در حال رشد است و تعداد مشتریان بانک با شدت قابل توجهی رو به افزایش است، اما راهاندازی پلتفرم کیوبانک میتواند تا حد زیادی امکان ارائه خدمات را بهصورت غیرحضوری فراهم کند.
وی تصریح کرد: اکنون منابع بانک به ۲۰۰ همت بالغ شده که عدد قابل توجهی است و نشان میدهد عملکرد بانک بسیار مطلوب است.
رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه کسبوکار بانک با اشاره به پایان فعالیت همیار بازاریابها و جایگزینی آن با همیار مشتری، افزود: از همیاران مشتری انتظار میرود به اندازه کارکنان شعب بر طرحها و خدمات بانک مسلط باشند و بتوانند در این رابطه توضیحات لازم را به مشتریان ارائه کنند.
در پایان «وحید مرادنژاد» مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران ضمن خیر مقدم به مدعوین و مدیران بانک، گفت: بسیار خرسندیم که میزبان اولین همایش آموزشی رؤسای دوایر روابط عمومی و بازاریابی مدیریت شعب شمال و شرق کشور در استان مازندران هستیم و امیدواریم این آموزشها منجر به افزایش دانش همکاران در ۲حوزه مهم و اساسی بانک یعنی روابط عمومی و بازاریابی شود.
در سال ۱۴۰۱ سهم بازار بانک در شاپرک به اندازه ۳ سال پیش از خود رشد کرد
«حمیدرضا صانعیپور» نماینده معاونت امور استانها و دبیر جشنواره مهر پوز نیز دیگر سخنران این دوره آموزشی بود. وی اظهار داشت: کارتخوان فروشگاهی به عنوان یک خدمت ارزنده به مشتری برای بانک قرضالحسنه مهر ایران نیز موجب جذب نقدینگی حاصل از داد و ستد مالی و افزایش منابع بانک میشود.
صانعیپور افزود: کارنامه عملکرد بانک در سال گذشته ۱۴۰۱ در شبکه شاپرک قابل توجه بوده بهطوری که مؤلفههای اصلی منافع حاصل از این خدمت یعنی میانگین موجودی حسابهای پذیرنده (منابع مالی) رشد ۸۳ درصد و تعداد کارتخوانهای فروشگاهی رشد ۶۷ درصدی را نسبت به سال گذشته خود داشته است.
نماینده معاونت امور استانها خاطرنشان ساخت: در شبکه شاپرک نیز سهم بازار خود را در قیاس با سایر رقبا افزایش دادیم؛ بهطوری که رشد و افزایش سهم بازار بانک در سال ۱۴۰۱ معادل رشد سهم بازار در ۳ سال گذشته بانک بوده است. با همت همگانی در شبکه شاپرک رتبه ۸ را در تعداد تراکنش و رتبه ۱۰ را در جذب نقدینگی (گردش مالی) کسب کردیم.
دبیر جشنواره مهر پوز اظهار داشت: هدف از اجرای طرح جشنواره مهر پوز بهبود عملکرد کارتخوانهای فروشگاهی، افزایش منابع بانک، جذب حداکثری نقدینگی و در نهایت افزایش سهم بانک از شبکه شاپرکی است که این امر تلاش همه استانها و همت و اراده جدی همه شعب بانک را میطلبد.
شایان ذکر است در این دوره آموزشی، کارگاههایی با موضوع «بازاریابی خدمات بانکی»، «مدیریت بحران، خبرنویسی و سوژهیابی»، «اصول مذاکره و تحلیل شخصیت مشتری» و «عکاسی حرفهای» برگزار شد.