سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی گفت: ارائه خدمات شرکتهای کارگزار برخط با استانداردهای بهروز فاصله دارد و شرکتهای بیمه باید با طراحی مارکت پلیس (بازار داد و ستد برخط) اختصاصی حافظ حقوق بیمه گذاران و شبکه فروش باشند.
شرکتهای بیمه در کسب و کار برخط عقب ماندند
مارکت پلیسها حافظ حقوق شبکه فروش
7 آذر 1402 ساعت 15:35
سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی گفت: ارائه خدمات شرکتهای کارگزار برخط با استانداردهای بهروز فاصله دارد و شرکتهای بیمه باید با طراحی مارکت پلیس (بازار داد و ستد برخط) اختصاصی حافظ حقوق بیمه گذاران و شبکه فروش باشند.
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، در سالهای اخیر کسب و کارهای برخط به هر صنفی ورود کرده و صنعت بیمه از این قاعده مستثنی نیست، اما نکته قابل توجه آن است که در صنعت بیمه آنطور که باید شرکتهای بیمه در این زمینه ورود نکرده و شرکتهای کارگزار صنعت بیمه جای آنها را گرفتهاند و عموم افراد برای خرید بیمه نامه به این کارگزاریهای برخط مراجعه میکند.
اما نکته قابل توجه آن است که شرکتهای بیمه در کجای این فضای کسب و کار قرار دارند و برای افزایش سطح خدمات بر بستر اینترنت چه باید انجام دهند.
در این رابطه حامد عابدینی- سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکتهای صنعت بیمه به حوزه کسب و کار برخط و ارائه خدمات بر بستر اینترنت ورود نکردهاند.
او ادامه داد: شرکتهای کارگزار برخط نیز آنطور که باید به موضوع ارائه خدمات و فروش بیمه نامه ورود نکردهاند و در لایههای ابتدایی کسب و کارهای برخط فروش بیمهنامه حضور دارند.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی یادآور شد: در مرحله نخست شرکتهای صنعت بیمه باید زیرساخت حضور و فعالیت شبکه فروش بر بستر اینترنت را فراهم کنند که این مهم را میتوان در قالب مارکت پلیس(بازارگاه برخط) پیگیری کرد.
عابدینی تاکید کرد: از آن سو مارکت پلیس برای شرکتهای بیمه به ویژه بیمه رازی اهمیت دارد که نمایندگان و شبکه فروش شرکت میتوانند در این محل برای ارائه خدمات و فروش حضور پرقدرت داشته باشند.
او خاطرنشان کرد: مارکت پلیسهایی که از سوی شرکتهای بیمه ایجاد میشود، حفظ حقوق شبکه فروش را در اولویت دارد و در کنار آن توسعه فروش و خدمات بیمهای رقم خواهد خورد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی با تاکید بر اینکه در مارکت پلیسها مشاوره، جذب، صدور، پیگیری فرآیند خسارت، نگهداشت مشتری و تمدید بیمه نامه به صورت برخط از سوی نمایندگان انجام خواهد شد، یادآور شد: در مارکت پلیس میتوان رفتار و خواست مشتری و نماینده را رصد و در زمان مناسب به آن پاسخ مناسب و هوشمندانه ارائه کرد، که این موضوع رضایت بیمه گذار، مخاطبان و شبکه فروش را به همراه خواهد داشت.
او دیگر دستاورد راه اندازی مارکت پلیس توسط شرکتهای بیمه را اعتمادسازی دانست و یادآور شد: بیمه گذاران و مخاطبان به دنبال خرید بیمه یا خدمات نیستند، بلکه به دنبال دریافت حس امنیت، آرامش و احترام هستند.
عابدینی در انتها گفت: در زمینه ارائه خدمات به مشتریان، افزایش ارتباط و در دسترس بودن بسیار مهم و تاثیرگذار است که این موضوع در مارکت پلیس نیز دیده شده است.
کد مطلب: 23934