کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت بانک پارسیان از افراد توان خواه صورت گرفت؛

فراهم‌سازی تسهیلات سفر برای افراد دارای معلولیت با عاملیت بانک پارسیان

9 دی 1402 ساعت 13:44

تفاهم‌نامه 4 جانبه میان بانک پارسیان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان بهزیستی در راستای " اجرای تبصره 2 ماده 5 قانون حمایت از حقوق معلولان و استفاده از ظرفیت‌های قانونی طرفین به‌منظور ارائه خدمات گردشگری به افراد دارای معلولیت " روز سه‌شنبه 5 دی‌ماه منعقد شد.


به گزارش صدای بانک، با امضای این تفاهم‌نامه، بانک پارسیان به‌عنوان بانک عامل طرف قرارداد با وزارت گردشگری در اعطای تسهیلات سفر، با افتتاح حساب غیرحضوری و فراهم نمودن بستر پرداخت الکترونیک و ایجاد حساب بانکی به‌صورت گروهی و انفرادی به نام افراد دارای معلولیت، از طریق زیرساخت خود، خدمات متناسب مربوط به حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری(فروش بلیت هواپیما، قطار و دریایی) را با در نظر گرفتن بلیت نیم‌بهای پیش‌بینی‌شده در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بر اساس فهرست متقاضیان حائز شرایط اعلامی از سوی سازمان بهزیستی ارائه می‌نماید.
در آیین امضای این تفاهم‌نامه که با حضور مصطفی ضرغامی عضو هیات مدیره بانک پارسیان، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور و علی‌اصغر شالبافان معاون وزارت گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، مصطفی ضرغامی عضو هیات مدیره بانک پارسیان بابیان اینکه بانک پارسیان در راستای مسئولیت اجتماعی در تأمین نیازهای توان‌ خواهان قدم برمی‌دارد، اظهار داشت: این اولین بار است که از محل بودجه عمومی دولت در این حوزه و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی اعتبار تخصیص داده می‌شود.
وی با بیان این‌که افراد توان خواه قشر مهمی از جامعه هستند که از ظرفیت‌های نهفته بسیاری برخوردارند، افزود: با حمایت از این افراد می‌توانیم از این ظرفیت در زمینه‌های مختلف برای کشور بهره‌مند شویم.
ضرغامی تصریح کرد: طبق آمار بیش از700هزار نفر توان خواه در کشور شناسایی‌شده‌اند که در مرحله اول در حدود 130 هزار نفر تحت پوشش اجرای این طرح قرار می‌گیرند و طبق تفاهم‌نامه منعقدشده مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات به هر فرد برای حمل‌ونقل سفر از طریق (هوایی, ریلی و زمینی) اختصاص داده می‌شود.
وی با اشاره به این‌که بانک پارسیان به‌عنوان بانک عامل در راستای رفاه حال عزیزان توان خواه کلیه فرآیند ها را از طریق بسترهای مجازی ارائه خواهد کرد تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند، افزود: قطعاً این شروع کار است و با فراهم شدن بسترهای لازم در قالب سایر خدمات مربوط به گردشگری و بانکی و برای دیگر افراد جامعه هم قابل‌تعمیم خواهد بود.

مدیریت یارانه سفر ویژه توان خواهان به‌صورت برخط توسط بانک پارسیان
در ادامه رضا ساکیانی مدیرعامل شرکت تابان آتی پرداز بانک پارسیان به عنوان یکی از کانال های خدمات غیرحضوری پارسیان در تشریح نحوه ارائه و دریافت خدمات سفر برای افراد توان خواه توضیح داد :یکی از چالش‌های مهمی که در بررسی موانع عملیاتی شدن این مورد قانونی وجود داشت ضرورت مراجعه حضوری افراد توان خواه جهت خرید در آژانس‌های مسافرتی برای استفاده از این امکان قانونی بود. ضمن این‌که برای دریافت الباقی 50 درصد تخفیف خود نیاز به حضور مجدد در آژانس مسافری بود که با توجه به محدودیت‌های فیزیکی روند سختی برای این افراد محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت تابان آتی پرداز گفت : با توجه به این مورد باتدبیری که انجام شد، در مجموعه بانک پارسیان فرآیند افتتاح حساب و صدور کارت به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود و کارت صادرشده از طریق دفاتر مستقیم سازمان بهزیستی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.
ساکیانی تصریح کرد : همچنین در موقع خریداری بلیت که به‌صورت مجازی از طریق بستر متعلق به بانک پارسیان صورت می‌گیرد، این امکان فراهم‌شده است که با اضافه کردن نام مسافر و پس از اعلام خود اظهاری فرد توان خواه در خصوص برخورداری از این قانون و تائید مشمولیت، در لحظه پرداخت بلیت یک یارانه 50 درصدی به‌صورت آنی از مبلغ کل اعمال شود.
وی بابیان اینکه خدمات گردشگری را از طریق کارت و حساب بانکی در اختیار این عزیزان قرار خواهیم داد، تأکید کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها در این خصوص به نحوی انجام‌شده است که ارائه خدمات و تعامل با این عزیزان در بالاترین سطح کیفی و مدیریت‌شده باشد.
ساکیانی افزود: همچنین با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی که برای افراد توان‌خواه در سفرهای برون‌شهری وجود دارد و لزوم حضور خانواده و همراه با این عزیزان، برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که در صورت حمایت، از محل اعتبارات بانک پارسیان تسهیلاتی را برای همراهان این افراد قائل شویم تا آن‌ها نیز بتوانند خرید خود را به‌صورت اقساط انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم در اقدامی دیگر تورها، هتل‌ها ، مراکز اقامتی و گردشگری مناسب‌سازی شده با شرایط افراد توان‌خواه را شناسایی و جهت انتخاب در اختیار این عزیزان قرار دهیم.
همچنین در این مراسم علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با قدردانی از مشارکت بانک پارسیان در اجرای این طرح اظهار داشت :این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل‌ونقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.
علی‌اصغر شال‌بافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از بانک پارسیان در پایبندی به تعهدات اجتماعی خود و حضور در این اقدام خداپسندانه گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قوانین بودجه برای تحریک تقاضا و کمک کردن مردم در حوزه سفر است.
وی بیان داشت: یکی از سیاست‌های دیگر وزارتخانه گردشگری، زمینه‌سازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است. این زمینه‌سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از ظرفیت‌های معلولان در جامعه انجام می‌دهیم و این ۲ نگاه متفاوت است.


کد مطلب: 24533

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/24533/فراهم-سازی-تسهیلات-سفر-افراد-دارای-معلولیت-عاملیت-بانک-پارسیان

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com