رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: پس از ۲۲ بهمن ماه سال جاری، ارسال درخواستهای انتشار اوراق مرابحه و اجاره صرفاً از سامانه نظارت بر انتشار اوراق بهادار بدهی (ناب) صورت میگیرد.
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار:
الزام ارسال درخواستهای انتشار اوراق مرابحه و اجاره از طریق سامانه «ناب»
18 بهمن 1402 ساعت 11:17
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: پس از ۲۲ بهمن ماه سال جاری، ارسال درخواستهای انتشار اوراق مرابحه و اجاره صرفاً از سامانه نظارت بر انتشار اوراق بهادار بدهی (ناب) صورت میگیرد.
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مرتضی چشان گفت، پس از طی مرحلۀ آزمایشی جهت تست سامانه نظارت بر انتشار اوراق بهادار بدهی که از تاریخ ۱۸ مهر سال جاری تا کنون صورت پذیرفت، کلیۀ درخواست های انتشار اوراق مرابحه و اجاره پس از تاریخ ۲۲ بهمن سال جاری، با مدارک کامل مطابق با رویه انتشار اوراق مذکور باید صرفاً از طریق سامانه یادشده به آدرس https://nab.seo.ir برای بررسی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شود و درخواست های خارج از سامانه یاد شده و یا ناقص به منزلۀ عدم ارسال درخواست تلقی شده و ترتیب اثر داده نخواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: مشاوران و متقاضیان تامین مالی باید به ارسال کامل مدارک و مستندات مطابق رویههای انتشار اوراق و همچنین پاسخگویی به مکاتبات و ارسال مدارک درخواستی سازمان بورس و اوراق بهادار به دلیل تاثیر در ارزیابی عملکرد و تمدید مجوز مشاور عرضه توجه کافی داشته باشند.
چشان گفت: مسیر دستیابی به رویه های انتشار اوراق از طریق سایت سازمان بورس و اوراق بهادار بخش مدیریت نظارت بر بازار اولیه/ اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی/تب فایل ها و فرم ها است.
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: پس از تکمیل سایر فازهای سامانه ناب، مسیر ارسال درخواست های انتشار سایر انواع اوراق بدهی از جمله خرید دین، منفعت، مشارکت و... نیز از طریق سامانه مذکور خواهد بود که پس از نهایی شدن فازهای سامانه یاد شده اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت می گیرد.
چشان در ادامه افزود: امکان مشاهده آخرین وضعیت درخواست به صورت لحظهای توسط متقاضی تامین مالی و الکترونیک شدن و حذف فرآیند کاغذی از کل فرآیند تامین مالی و امضای دیجیتال در مراحل بعدی تکمیل سامانه، از ویژگیهای مهم و کلیدی این سامانه است که به موجب آن شفافیت و سرعت تامین مالی متقاضیان افزایش مییابد.
کد مطلب: 25301