بهزاد شیری مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه ابلاغ اساسنامه مسیر حرکت پست بانک ایران را هموار کرده و باید نقشه عملیاتی این حرکت را تدوین کنیم، گفت: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هفته گذشته اشاره کردند که پست بانک ایران به عنوان بانک توسعهای و تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات باید بعنوان بانک توسعهای بخش در خصوص خدمات بانکی متفاوت از بانکهای دیگر عمل نماید و نقش محوری خود را با ایجاد قابلیتهای ویژه، برای حمایت از فعالین بخش تحت پوشش ایفا کند.
به گزارش صدای بانک از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در جلسه «هم اندیشی و بررسی میدانی موضوعات واحدهای اجرایی مدیریت شعب استانهای تهران، البرز و قم و سمنان» که عصر روز سه شنبه 18 اردیبهشت سال جاری در سالن اجتماعات مدیریت شعب پست بانک منطه شرق استان تهران برگزار شد، با اشاره اینکه ابلاغ اساسنامه بانک یک تحول نهادی و نقطه عطفی در ارائه خدمات و محور فعالیت بانک است، اظهار کرد: از سال 1395 در قانون آمده بود که پست بانک ایران بانک توسعه ای و تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانک مناطق روستایی و دور افتاده است، ولی دولت اصلاح این ماموریت را موکول به ایجاد اساسنامه کرده بود تا پس از آن محورها را تدوین و کار را آغاز کنیم.
وی با تاکید بر اینکه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هفته گذشته اشاره کردند که پست بانک ایران به عنوان بانک توسعهای و تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با سایر بانکهای تخصصی تفاوت داشته و نقش محوری خود را با ایجاد قابلیتهای ویژه، برای حمایت از بخش تحت پوشش ایفا کند، افزود: به همین منظور باید در تهیه سند راهبردی و برنامه عملیاتی بانک نکاتی را که از مباحث شورای محترم معاونین وزارت متبوع مطرح شده است، در نظر داشته باشیم تا در اولین سال اجرای سند راهبردی اهمیت تأمین مالی و خدات بانکی بخش فناوری اطلاعات، بانک تخصصی این بخش را ویژهتر دنبال کنیم
مدیر عامل بانک در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اینکه بخش بزرگی از تحقق برنامه عملیاتی بانک وابسته به شعار سال جاری که «جهش تولید با مشارکت مردم» است و در کنار آن، شعار سازمانی بانک نیز سرمایه انسانی محور توسعه، تعیین شده است، گفت: سرمایه انسانی محور تحول هر سازمانی است و طی پنج سال گذشته، همه کارکنان بانک برای پیشرفت و توسعه بانک تلاش کرده اند و در برخی از شاخصهای مالی و عملکردی به موفقیت های بزرگی در شبکه بانکی دست پیدا کردیم که در کارنامه مالی بانک خود را نشان میدهد.
شیری با بیان اینکه برنامه محوری و تلاش برنامهریزی شده در بدنه بانک به فرهنگ تبدیل شده است، ادامه داد: در برخی از حوزه ها باید مطابق سند راهبردی حرکت کنیم و سرمایه انسانی یکی از این حوزهها است که برای رشد و بالندگی آن باید برنامه و نقشه راه داشته باشیم تا مسیر پیشرفت تک تک کارمندان در مراحل مختلف جذب، نگهداری، رشد و ترقی مشخص باشد و به همین دلیل سرمایه انسانی، محور تحول سازمانی یک بحث جدی و عملیاتی است که در سال جاری دنبال میشود.
بالاترین مقام اجرایی بانک در بخش سوم سخنان خود با تاکید بر اینکه خط مقدم بانک شعبه بوده و میز خدمت بانک است و باید موضوعات و مسائل شعب را پیگیری کنیم، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، مدلهای مختلف نظارتی را تجربه کردهایم و در سال جاری کشور را به 5 منطقه تقسیم میکنیم که هر کدام از این مناطق مسئول موضوعات محوری منطقه تحت پوشش خود است و باید مسائل را از ابعاد مختلف بررسی کرده و با همکاری واحدهای ستادی بتواند موضوعات بانک شناسایی و راه حلهای بهینه جهت رفع آن ارائه دهیم.
وی افزود: با همکاری این پنج منطقه می توانیم در هر فصل پالشی از موضوعات مرتبط با بانک داشته باشیم و راه حلها را به واحدهای مربوط ارائه تا مشکلات آنها کاهش پیدا کند.
شیری با اشاره به اینکه آنچه از استانها انتظار داریم، همان موضوعاتی است که بر روی آن در قالب برنامههای عملیاتی به تفاهم رسیدهایم، و به استانها ابلاغ شده است که در 17 شاخص ارزیابی انجام میشود، گفت: بر اساس همین کارنامه و امتیازات، مورد ارزیابی ماهانه و مقایسه با سایر استانها قرار میگیرند.
بر اساس این گزارش، در این جلسه سید اصغر جلیلی نیا رئیس و فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره، معاونین مدیر عامل و تنی چند از مدیران ستادی حضور داشتند و آرش شهرکیکیا مدیر امور شعب استانهای تهران، البرز، قم و سمنان گزارشی از مهمترین موضوعات واحدهای تابعه ارائه داد و احمد فرهمند مدیر شعب منطقه شرق تهران، در گزارشی اقدامات، شاخصهای عملکردی و مهمترین مباحث حوزه مدیریت خود را برای حاضرین تشریح کرد.