به گزارش صدای بانک، بانک آینده همگام با ارائه و توسعه محصولات و خدمات الکترونیکی خود، به عنوان بانکی پیشرو با صدور «سفته الکترونیکی» دسترسی مردم و کسبوکارها به اوراق تجاری را تسهیل کرده و مشتریان این بانک میتوانند بدون حضور در شعب از خدمات مذکور، بهرهمند شوند.
با الکترونیکی شدن سفته، تمام فرایند صدور آن بهصورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام و بهعنوان یک سند قانونی، قابلاستناد میباشد. از سفته الکترونیکی میتوان در کسبوکارها برای پرداخت و هر گونه تضمین معاملهای که سفته کاغذی آن را پوشش میدهد، بهرهبرداری کرد.
با استفاده از این روش، ضمن صرفهجویی در زمان مشتریان و عدماتلاف کاغذ در راستای تقویت بانکداری سبز، از جعل و سوءاستفادههای احتمالی نیز جلوگیری شده و بستری بسیار ایمن و سریع برای انجام عملیات بانکی فراهم خواهد شد.
خدمت سفته و برات الکترونیکی، با راهبری خزانهداری کل کشور، وزارت اقتصاد و دارایی در بانک آینده- بهعنوان یکی از نخستین بانکهای ارائهدهنده این خدمت- آماده ارائه به مشتریان بانک است.