اقدامات معاونت حقوقی در بهبود شاخصهای عملیاتی بانک اثربخش بوده است
۰
سرپرست بانک دی در نشستی که با هدف بررسی اقدامات انجام شده و برنامههای آتی معاونت حقوقی و وصول مطالبات برگزار شد، کاهش مطالبات غیرجاری بانک دی در نظام بانکی را مطلوب ارزیابی کرد.
به گزارش صدای بانک از روابطعمومی بانک دی؛ در این نشست که با حضور معاون، رؤسا و معاونان ادارات معاونت حقوقی و وصول مطالبات و جمعی از مدیران برگزار شد، علیرضا قیطاسی ضمن قدردانی از عملکرد همکاران این معاونت گفت: طی ۲ سال اخیر با اقدامات اساسی و اصلاحات ساختاری انجام شده در حوزه حقوقی و تمرکز بر وصول مطالبات، شاهد کاهش ۵۲.۴ درصدی مطالبات غیرجاری و کاهش ۵۰ درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات اعطا شده (NPL) بودیم که یک دستاورد بزرگ برای بانک دی است.
وی افزود: با تقویت هدفمند حوزههای بازرسی، امور شعب، حراست و آموزش و حمایت آنها از حوزه حقوقی، علاوه بر ایجاد یک وحدت رویه و ادبیات مشترک، زمینه مطلوبی برای تسریع اثربخشی امور حقوقی و وصول مطالبات ایجاد شده است.
وی ادامه داد: مجموعه اقدامات و دستاوردهای ایجاد شده در وصول مطالبات، با هدف افزایش نقدینگی بانک و افزایش توان تسهیلاتدهی انجام شده که نتایج آن در بهبود شاخصهای عملیاتی مشهود است.
سرپرست بانک دی ضمن تأکید بر لزوم تلاش شبانهروزی در وصول مطالبات و تعیین تکلیف پروندههای حقوقی بانک گفت: حدود ۸۵ درصد آرای صادره در محاکم به نفع بانک دی بوده که این نشاندهنده اثربخشی اقدامات در حوزه حقوقی و وصول مطالبات است.
در ابتدای این نشست معاون، رؤسا و معاونان ادارات «معاونت حقوقی و وصول مطالبات» به ارائه گزارش عملکردی در حوزههای دعاوی، اجرائیات و فروش املاک مازاد پرداختند.