به گزارش صدای بانک از روابطعمومی به نقل از خبرگزاری ایرنا، اتاق مشترک خدمت، با درک میدانی از وضعیت حضور پر شمار ایرانیان در ایام اربعین و تماس نزدیک با مشکلات آنان ایجاد شده است و دستگاهها و موسساتی که نمایندگان آنها در آن حضور دارند، شامل بخش کنسولی وزارت امورخارجه، بیمه معلم و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت میشود که هر کدام به فراخور مسئولیت خود، وظیفه رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان ایرانی را برعهده دارند.
علی شمسآبادی، کنسولگری ایران در نجف تصریح کرد: بیمه معلم که مسئول ارائه خدمات بیمهای به زائران است، پیگیریهای لازم برای پرداخت هزینههای درمانی زائران اربعین حسینی را انجام میدهد و نماینده سازمان حج و زیارت در نجف نیز برای تسهیل زیارت ایرانیان و یافتن گمشدگان وارد عمل میشود.
او افزود: در حال حاضر، شمار مراجعهکنندگان روزانه از 300 نفر فراتر رفته و انتظار میرود این آمار طی روزهای آینده نیز افزایش یابد.
شمسآبادی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ساعت فعالیت اتاق مشترک کنسولگری ایران در نجف تا ساعت یک است و انتظار میرود در روزهای آینده ارائه خدمات در طول شبانهروز و به صورت بیست و چهار ساعته شود.
شایان ذکر است، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف در جوار صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع) قرار دارد.