به گزارش "
صدای بانک" ، شاخص سلامتی بهعنوان یکی از بزرگترین شاخصهای توسعه پایدار برای ارزیابی کشورها مورد استفاده قرار میگیرد؛ زیرا سلامتی خود ضامن رشد و بالندگی یک جامعه است.
برای بالا بردن شاخص سلامتی همه دولت ها، برنامه ها و استراتژی های مختلفی تبیین و در دستور کار خود قرار می دهند، برنامه هایی که در چند بخش مختلفِ آموزش، پیشگیری و در نهایت درمان اتخاذ میشوند. اما اجرای این برنامهها به ویژه در بخش درمان همواره بسیار هزینه بردار بوده و هست، چه از نظر مالی و چه از نظر نیروی انسانی، وجود تعداد زیادی انجمنهای خیریه مردم نهاد و همچنین برنامههای بنگاه های اقتصادی با عنوان مسئولیتهای اجتماعی در رفع و بهبود کاستیهای حوزه سلامت بر نقش بی بدیل این سازمان ها در پیشرفت این حوزه اشاره دارد.
نقش یاری رساندن توسط بنگاه های اقتصادی و بانک ها صرفا به کمک های بلاعوض معطوف نمیشود، بلکه می تواند با اندیشیدن به گستره ی حوزه سلامت و نیازسنجی و برنامه ریزی براساس آن اثربخشی بیشتری داشته باشد.
بانک رفاه کارگران نیز با دغدغه ی رشد بیش از پیش استانداردهای سلامت همواره با ارائه طرح های نوین بانکی در بخش های مختلف بانکی و همچنین عمل به مسئولیت های اجتماعی خویش به فکر کمک به این حوزه بوده و هست.
این احساس مسئولیت به خاطر بازار فعالیت استراتژیک بانک رفاه به واسطه بزرگترین مشتریان آن یعنی تأمین اجتماعی، حوزه های درمانی، سلامت و حوزه های اقتصادی زیر مجموعه آن و ارائه خدمات به دانشگاه ها، بیمارستان های علوم پزشکی و بیش از ۶۰۰۰ هزار داروخانه و مراکز درمانی است.
این بانک در سال ۱۳۳۹ برای سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی های طبقه کارگر شروع به کار کرد و در مهر ماه سال ۱۳۹۰ تبدیل به بانک خصوصی شد تا زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوبتر به مشتریان از طریق ۱۳۰۰ شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آید.
به هر روی، بانک رفاه در خصوص رفاه همگان خدمات خود را بسط و توسعه داد، این لزوم زمانی احساس شد که در اوایل ایجاد بانک، بیشتر فعالیت های پایه مدنظر بود اما به مرور با توجه به هدف اصلی بانک هر روز با دیدی جدید و تکیه بر تحقیقات و همچنین نظرخواهی از مشتریان، بر کیفیت و تعداد این خدمات افزوده شد.
حضور پر رنگ بانک در حوزه سلامت کشور در راستای توسعه خدمات بانکداری برای پاسخ به نیاز جامعه بوده و هست، در این حوزه بانک رفاه با در دستور کار قرار دادن خدمات رفاهی و تسهیلاتی و در راستای تامین نیازهای مالی فعالان حوزه سلامت کشور و با هدف توسعه و ارتقاء بیش از پیش ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در سطح کشور و با نیازسنجی صنعت بهداشت، درمان و سلامت کشور از منظر خدمات بانکی طرح های متنوعی ارائه نمود که می توان به موارد زیر اشاره داشت:
۱- ارائه تسهیلات در قالب «طرح مهر سلامت ۹۸» به جامعه پزشکی کشور
۲- مشارکت فعال و جدی در طرح تحول نظام سلامت کشور
۳- تأمین مالی با استفاده از ابزارهای جدید و اعطای اعتبارات مورد نیاز زنجیره سلامت کشور
۴- طراحی خدمات بانکی متمایز با هدف تسهیل فرایندهای مالی
۵- راه اندازی واحدهای ارائه خدمات خاص در بیمارستان ها و مراکز درمانی
۶- ایفای مسئولیتهای اجتماعی در قالب اهدای آمبولانس و تجهیزات پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستانهای تابعه، مراکز درمانی، جمعیت هلال احمر، حمایت از پروژههای سلامت محور اردبیل، حمایت از برگزاری جشن تولد کودکان هموفیلی خراسانجنوبی
۷- حمایت از کمیته امداد امام(ره)، سازمان بهزیستی کل کشور و سازمان های مردم نهاد از قبیل انجمن ام اس ایران، انجمن تالاسمی و موسسه محک
۸- انعقاد تفاهم نامه همکاری با حوزه های مختلف زنجیره سلامت کشور از جمله سازمان بیمه سلامت، سازمان نظام پزشکی، دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان های تابعه
۹- حمایت مؤثر و حضور فعال در رویدادهای حوزه سلامت کشور همچون برپایی غرفه بانک رفاه همراه با توزیع فرم های ویژه برای نیازسنجی در حوزه های پزشکی در همایش آموزشی جراحان قلب و ریه کشور
۱۰- برگزاری مسابقه استارتآپی در حوزه سلامت با هدف تعامل میان دو حوزه فین تک و سلامت
بانک رفاه به واسطه ارائه اینچنین خدماتی در حوزه سلامت در سومین جشنواره ملی صنعت سلامت محور کشور به عنوان بانک حامی سلامت شناخته و از آن تقدیر به عمل آمد.