تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : 3306
مدیرعامل بانک ایران زمین اعلام کرد:

تغییر رابطه با مشتریان در آینده نزدیک

۰
plusresetminus
پورسعید گفت: بانکداری دیجیتال در کشور ما بسیار جوان و در حال توسعه است، در واقع کسب و کارهای دیجیتال هنوز در ابتدای راه هستند هرچند شاید به نظر برسد ما راه زیادی را رفته‌ایم. 
 عبدالمجید پورسعید
 عبدالمجید پورسعید
 به گزارش "صدای بانک" ،  مدیرعامل بانک ایران زمین گفت: بدون شک رابطه ما با مشتریان در بانکداری آینده تغییر خواهد کرد. بخشی از این تغییر برای بهبود فرآیندهای دیجیتالی شدن و کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

 عبدالمجید پورسعید با تاکید براینکه در بحث بانکداری دیجیتال ما در حال حاضر در حال یادگیری هستیم، افزود:یادگیری این موضوع که چگونه نیازهای مشتریان خودمان را با فناوری پاسخ دهیم. وی گفت: هیچ استراتژی واحدی وجود ندارد. هر بانکی باید با نقاط قوت خود مسیر خود را تعیین کند.

مدیر‌عامل بانک ایران زمین تصریح کرد: در واقع در بانکداری دیجیتال همه چیز به ارتباط بین نیاز مشتری و رفع آن به وسیله فناوری مربوط می‌شود. شاید در گذشته اگر درباره نوع خدمات صحبت می‌کردیم تنها نگاه‌مان راه‌اندازی آن خدمت و ارائه آن به مشتری بود. اما امروز اگر قرار باشد خدمتی ارائه کنیم بدون دانستن مولفه‌هایی چون سن، جنسیت، محل زندگی، رفتار مشتری و بسیاری جزئیات دیگر حتما با ارائه آن محصول خودمان را با مخاطره مواجه کرده‌ایم. 

پورسعید اظهار کرد: بانکداری دیجیتال در کشور ما بسیار جوان و در حال توسعه است، در واقع کسب و کارهای دیجیتال هنوز در ابتدای راه هستند هرچند شاید به نظر برسد ما راه زیادی را رفته‌ایم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر دیگر مانند گذشته فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد.

مدیرعامل بانک ایران زمین با بیان اینکه ما امروز با حجم زیاد اطلاعات مواجه هستیم، اطلاعاتی که اگر در گذشته به ما داده می‌شد امکان تحلیل آن وجود نداشت، اما ما در حال حاضر می‌دانیم مشتریان با چه سنی در پی چه محصولی و حتی چه بانکی هستند، افزود: در واقع پیام ما با عنوان بانکداری به سبک فردا باز گو‌کننده این مطلب است که ما باید یک گام در تعیین برنامه‌ها و استراتژی‌ها از مخاطبان و مشتریان جلوتر باشیم و این تنها از طریق فناوری‌های نوین و تحلیل اطلاعات و رفتار مشتریان ممکن خواهد بود. 

وی گفت: در بانکداری دیجیتال تیم‌های ما در مدیریت دارایی و ثروت، بانکداری و بانکداری باز و بازار سرمایه و بیمه به مشتریان ما کمک می‌کنند تا بزرگترین مسائل پیش روی صنعت خدمات مالی را بشناسند و از آنها به راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین شیوه بهره ببرند. 

وی ادامه داد: در واقع در بانکداری دیجیتال محصولات فقط بانکی نخواهد بود و مجموعه‌ای از نیازهای مشتری در این نوع بانکداری از طریق فناوری مرتفع خواهد شد. 

وی گفت: اما بحث درباره شعب هم در بانکداری دیجیتال زیاد است؛ بدون شک رابطه ما با مشتریان در بانکداری آینده تغییر خواهد کرد. بخشی از این تغییر برای بهبود فرآیندهای دیجیتالی شدن و کاهش هزینه‌ها خواهد بود و بخشی دیگر مربوط به مشتریان است. شعب بانک و بانکداران ارائه‌کنندگان خدمت به مشتری با نقش‌های جدید همچون مشاوران مالی در شعب حضور خواهند داشت. 

پورسعید تصریح کرد: در واقع ما زمانی به موفقیت دست خواهیم یافت که بتوانیم تعادل مناسبی بین ایجاد روابط بانکی عمیق‌تر با مشتریان دیجیتال و در عین حال ترغیب مشتریان به منظور استفاده از قابلیت‌های دیجیتال ایجاد کنیم.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین