کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوان گرایی از اولویت های مدیریت بانک دی است

20 فروردين 1399 ساعت 13:13

با گذشت بیش از سه ماه از فعالیت هیئت مدیره در بانک دی در راستای تحقق یکی از مهم ترین اهداف گام دوم انقلاب که تاکید بر جوان گرایی است، روند به کارگیری نیروهای جوان در سمت های مدیریتی شتاب گرفت و معاونت سرمایه انسانی بانک، انتصاب نیروهای جوان و متخصص در پست های مدیریتی را در دستور کار قرارداده است.


 به گزارش "صدای بانک" ، مجتبی حیدری، معاون سرمایه انسانی بانک دی با بیان این که میانگین سنی حوزه سرمایه انسانی 37 سال است و یکی از بانک‌های جوان شبکه بانکی کشور محسوب می شود، گفت: از بدو تأسیس با یک رویکرد منطقی تلاش کرده ضمن بهره‌گیری از نیروهای باتجربه و عمدتاً بازنشسته نظام بانکی در پست‌های مدیریتی و استفاده از کادر جوان به عنوان بدنه کارشناسی، مبادرت به طراحی یک نظام جانشین‌پروری مدون کند که نتیجه آن را می‌توان پس از گذشت یک دهه در این بانک مشاهده کرد.
وی افزود: اکنون با گذشت قریب به یازده سال از تاسیس بانک دی، نظام جانشین پروری این بانک به حدی از بلوغ رسیده که مدیران ارشد بانک را مجاب کرده است در زمینه انتصابات، واگذاری مسئولیت به نیروهای جوان به جای نیروهای بازنشسته به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد.
حیدری با بیان این که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، بانک دی در زمره بانک‌هایی است که بالاترین سطح امنیت شغلی و کمترین نرخ خروج نیروی انسانی را در شبکه بانکی دارد، گفت: رویکرد حوزه سرمایه انسانی حمایت از نیروهای جوان، نخبه و مستعد است چرا که رمز موفقیت و مزیت رقابتی را در جذب و حفظ سرمایه انسانی جوان، متعهد، پویا و متخصص می داند.
وی افزود: با استقرار تیم مدیریتی جدید بانک دی و ارزیابی توانایی نیروهای جوان این بانک، روند انتصاب نیروهای متخصص جوان و اعطای مسئولیت به آنان روند رو به رشدی به خود گرفته است به گونه ای که در سه ماهه چهارم سال 1398 ضمن قدردانی از همکاران بازنشسته (28 نفر) با برگزاری 10 جلسه کمیته انتصابات، قریب به ٥ نفر از همکاران جوان و واجد شرایط به پست رییس شعبه و ١٠ نفر به پست معاون شعبه ارتقاء يافتند و این روند همچنان ادامه دارد.
تیم مدیریت بانک دی، جوانگرایی را عاملی برای گردش نخبگان می داند و  قصد دارد با اصلاح تدریجی ساختار و اعتماد به توانمندی های جوانان با انگیزه و متخصص داخلی در پست های کلیدی، اهداف و ماموریت های تعیین شده را تحقق بخشد و در این مسیر از تجربیات افراد صاحب تجربه نظام بانکی نیز برای انتقال تجربه و  ارتقای مهارت‌های سرمایه های جوان بهره خواهد برد.


کد مطلب: 7080

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/7080/جوان-گرایی-اولویت-های-مدیریت-بانک-دی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com