قاسمیان افزود: نقش رسانه ها در انتقال و ترویچ فرهنگ قرض الحسنه در جامعه غیر قابل انکار است. رسانه ها در این خصوص مسئولیت بزرگی دارند. آنها می توانند هم ضرورت ترویج فرهنگ قرض الحسنه و هم آثار وتبعات در حوزه معیشتی، اقتصادی و اجتماعی را با ادبیات خاص و ناظر بر نوع مخاطبان خود، برای آنها تشریح کنند.
او تاکید کرد: محصول مسئولیت پذیری واقدامات جمعی رسانه ها در ترویج فرهنگ قرض الحسنه، ارتقای سطح معیشت عمومی خواهد بود.
مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اقدامات این مجموعه در ترویج فرهنگ قرض الحسنه در رسانه ها تصریح کرد: اساسا گردش اعتبارات به صورت قرض الحسنه، خود دارای ماهیت و پیامی فرهنگی است. یکی از برنامه ها و گامهای موثری که در راستای پیوند میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسانه ها صورت خواهد گرفت، مربوط به برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض الحسنه در کشور است.
او در پایان گفت: یکی از اصلی ترین بخشهای این جشنواره، مربوط به حوزه رسانه و سرفصلهایی مانند یادداشت،گزارش، عکس خبری، گفت و گو و خبر است .برگزاری این جشنواره با حضورو مشارکت خبرنگاران و تحلیلگران مطبوعاتی، نقطه عطفی در روابط بانک قرض الحسنه مهر ایران و اصحاب رسانه خواهد بود.