یکی از نقش های اساسی روابط عمومی در سازمانها و دستگاه ها نقش راهبردی جهاد تبیین است
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر سعید رحمانی در نشست تخصصی و دوره آموزشی روابط عمومی های سازمان گفت: روابط عمومی در حقیقت یک شبکه هوشیار، پویا، خلاق، یک بانک اطلاعات و اقدامات و به نوعی مغز متفکر یک سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان است و مهمترین موضوع و نقش آن به عنوان یک نقطه حیاتی در جهاد تبیین جایگاه رفیع آن را تعریف می نماید.
وی افزود: ارتباط با رسانه ها از مهمترین وظایف یک روابط عمومی است و روابط عمومی باید خود نیز یک رسانه باشد و نگرش ها، تمایلات، سلایق، خواسته ها و نیازهای مخاطبان و مردم را در قالب قانون مداری، نظم، شجاعت ابراز عقیده و نیز تحمل شنیدن نظرات مخالف و با تاکید بر حقوق و احترام و حفظ کرامت متقابل فردی و اجتماعی افراد، به سازمان منتقل نماید و صداقت، هدایت و روشنگری را رشد دهد.