به گزارش
صدای بانک از روابط عمومی
بانک ملی ایران، این پیامرسان در اربعین سال جاری توانست با ارائه خدماتی مانند«اعلام وضعیت» جهت تسهیل دسترسی زائران به اعضای خانواده و دوستان در پیاده روی اربعین و امکان خرید ارز اربعین در این ایام 15 میلیون بار افزایش تماس و 33 میلیون بار افزایش مشاهده وضعیت ها را تجربه کند.
پیامرسان بله در طول ایام اربعین با فراهم کردن امکان تماس صوتی و تصویری برای زائرانی که در کشور عراق امکان اتصال به اینترنت را داشتهاند، 15 میلیون بار افزایش تماس صوتی و تصویری را نسبت به روزهای عادی شاهد بود که رضایت 80 درصدی کاربران این پیامرسان را به دنبال داشته است.
پیامرسان بله با توجه به هزینه زیاد تهیه شارژ و اینترنت برای زائران در این سفر و قطع مقطعی اینترنت در برخی مناطق کشور عراق، اقدام به راه اندازی «سامانه اعلام وضعیت» کرد که کاربران می توانستند با استفاده از آن و بدون نیاز به اینترنت نسبت به مکان حضور همراهان خود اعم از اعضای خانواده یا دوستان، اطلاع پیدا کنند.
«سامانه اعلام وضعیت» بر بستر USSD فعال بوده و از آنجا که این پروتکل نیاز به پهنای باند اندکی دارد،در ازدحام جمعیت نیز به درستی وضعیت مکانی را به کاربر اعلام می کند و دچار اختلال یا کندی نمی شود.این سامانه با سیمکارت های همراه اول، ایرانسل و رایتل فعال بوده و بدون نیاز به اینترنت و کاملا رایگان است.