لزوم بهبود تجربه مشتریان با تحول دیجیتال در خدمات بانکی
۰
وهب متقی نیا مدیرعامل بانک کشاورزی بر لزوم بهبود و ارتقای تجربه مشتریان از طریق بکارگیری ابزارهای جدید در اکوسیستم بانکداری دیجیتال، اتخاذ استراتژیهای نوآورانه و مشتریمحور و مدرن سازی شعب در راستای ساده سازی فرآیندها تاکید کرد.
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک کشاورزی، متقی نیا با بیان این که صنعت بانکداری باید بر بهبود تجربه مشتریان تمرکز کند تا با انتظارات مدرن همگام شود، اظهار داشت: با استفاده از استراتژیهای کلیدی شامل استفاده از تحول دیجیتال با اپلیکیشنهای کاربرپسند و ابزارهای هوش مصنوعی، ارائه خدمات شخصیسازیشده با استفاده از تحلیل دادهها، سادهسازی فرآیند های مالی و اعتباری با روشهای دیجیتال و البته اولویت بخشی به امنیت و روش های احراز هویت بیومتریک، می توانیم رضایتمندی و تجربه مشتریان را به سطح جدیدی ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: بانک کشاورزی به عنوان رکن اصلی در تأمین مالی بخش کشاورزی و تحکیم زیرساخت های امنیت غذایی کشور، وظیفه ای خطیر برای جذب منابع برعهده دارد و برای تحقق این هدف می کوشد با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی، خدمات مبتنی بر فناوری، توسعه بانکداری دیجیتال، خدمات غیرحضوری و حرکت به سوی مدرنسازی شعب بانک و تغییر کاربری آنها به فضاهای مشاورهمحور و شعب دیجیتال، تجربه مشتریان را بهبود بخشیده و وفاداری آنان را تقویت کند.
متقی نیا در ادامه با اشاره به موفقیت های بانک کشاورزی در زمینه تحول دیجیتال از جمله راه اندازی سوپراپلیکیشن خدمات غیرحضوری«باران»، سامانه پرداخت غیرحضوری تسهیلات «آسان»، پلتفرم مدیریت مالی زنجیره تامین و کشاورزی قراردادی «پالیز»، کیف پول الکترونیکی «نوینکست»، اپلیکیشن بازارگاه محصولات کشاورزی، ریال دیجیتال و خدمات غیرحضوری دیگر چون تمبر مالیاتی، سفته و برات الکترونیکی، خدمات احراز هویت و افتتاح حساب و ... اظهار داشت: به زودی شعب دیجیتال بانک کشاورزی راه اندازی می شوند، همچنین درتلاش هستیم با استفاده از قابلیت NFC امکان انجام تراکنش ها و پرداخت های حضوری بدون استفاده از کارت فیزیکی و توسط تلفن همراه را برای مشتریان بانک کشاورزی محقق کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه بانک کشاورزی از دیرباز در مناطق روستایی و دورافتاده نیز حضور پررنگی داشته است، لیکن درصدد هستیم با همکاری تعاونیها و سازمانهای محلی از طریق استقرار واحدهای بانکداری سیار و کیوسکهای دیجیتال در این مناطق، علاوه بر افزایش سواد مالی روستائیان، دسترسی به خدمات نوین بانکی را برای جوامع روستایی بیش از پیش تسهیل کنیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: قطعا پیشنهادات و بازخورد مشتریان برای بهبود مستمر ضروری است و ما تلاش می کنیم با اولویت دادن به نظرات مشتریان، نوآوری و شخصیسازی خدمات، در جهت افزایش اعتماد، وفاداری و رشد پایدار گام برداریم.