به گزارش "
صدای بانک" ، مدیرعامل بیمه رازی یک روز قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه از افزایش سرمایه این شرکت خبر داد و گفت: یکی از دستور جلسات مجمع، بحث افزایش سرمایه است که درصورت تصویب، سرمایه بیمه رازی از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش مییابد.
سیدمجید بختیاری با بیان اینکه هدف هیات مدیره تحقق سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل آورده نقدی است، یادآور شد: طبق برنامه درگام اول سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش و مابقی در گامهای بعدی صورت میگیرد و اجرای این برنامه به هیات مدیره تفویض شده است.
مدیرعامل بیمه رازی روز گذشته دریک نشست خبری درباره اهداف مدیریتی خود در بیمه رازی طی یک سال گذشته گفت: با توجه به پتانسیلهای موجود در این بیمه و بهرهگیری از تجارب مدیریتی و نوآوری، به دنبال یک الگوسازی در صنعت بیمه بهعنوان یک شرکت بیمه خصوصی بودم چون اعتقاد داشتم بیمه رازی پتانسیل فعالیت بهعنوان یک بیمه کاملا خصوصی را به دلیل موقعیت سهامداری دارد و با پیادهسازی فرآیندهای مدیریتی جدید میتواند در قالب یک بیمه خصوصی بهعنوان الگو در صنعت بیمه مطرح شود.
بختیاری با اشاره به وضعیت مناسب بازار سرمایه از بهمن سال گذشته تاکنون گفت: اگر شرکتی با تجزیه و تحلیل مناسب وارد این بازار میشد میتوانست سود خوبی را کسب کند کما اینکه بیمه رازی ۶ماه سودی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان را از محل سرمایهگذاری در بازار سرمایه شامل سود سهام، خرید و فروش به دست آورده است.
او از صفر شدن زیان انباشته شرکت ظرف یک سال و نیم آینده خبرداد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما بدهی شرکت سایپا بود که با پیگیری و جلسات متعدد، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از این شرکت وصول شد و کماکان مبلغی بابت اصل و تاخیر در پرداخت طلب باقی مانده است که امید زیادی میرود سایپا به وعدههای خود عمل کرده و سود حق بیمههای معوقه را به بیمه رازی پرداخت کند.
وی گفت: درصددیم تا بیمه رازی را بهعنوان یک الگو در صنعت بیمه کشور مطرح کنیم به همین دلیل یک تیم مدیریتی حرفهای را در شرکت مستقر کردیم و با ایجاد واحدهای مدیریت ریسک، توسعه دیجیتال، مدیریت حسابرسی و مدیریت سرمایهگذاری، در تلاشیم که شرکت را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
به گفته مدیرعامل بیمه رازی، در یک سال گذشته، ۷۵ درصد حجم پرتفوی ثالث موتورسیکلت در شرکت کاهش یافته است، ضمن اینکه در ترکیب پرتفوی شرکت، سهم بیمههای اتوبوس و مینیبوس نیز کم شده و هماکنون ترکیب پرتفوی ثالث معقولتر شده است.
وی با اشاره به تقویت کنترلهای داخلی در شرکت و همچنین افزایش نظارت در حوزه نمایندگیها، یادآور شد: سعی کردیم تا پس از ۱۶ سال یک بازآفرینی از برند شرکت بیمه رازی نیز داشته باشیم و تا یک ماه آینده شعار جدید شرکت رونمایی خواهد شد؛ ضمن اینکه ممکن است تغییراتی نیز در لوگو با رعایت اصالت آن انجام شود.
بختیاری با اشاره به فعالیت بیمه رازی در بازار پایه، از مکاتبات این شرکت با سازمان بورس برای ارتقای یک پلهای آن خبر داد و گفت: درصددیم تا آرام آرام وارد تابلوی اصلی بورس شویم. مدیرعامل بیمه رازی به رشد ۹۰ درصدی حق بیمههای آتشسوزی این شرکت اشاره کرد و گفت: در رشته مسوولیت نیز با رشد ۷۰ تا ۸۰ درصدی روبهرو بودهایم و در بخش درمان نیز پرتفوی نامطلوب شرکت را با پرتفوی سودده جایگزین کردهایم.
وی از دریافت مجوز برای سه محصول در حوزه درمان و مسوولیت خبر داد و اظهار کرد: با نمایندگان مذاکره کردهایم که فروش نقدی شرکت را افزایش دهند که در صورت تحقق این موضوع، نرخهای رقابتیتری را در بازار ارائه خواهیم کرد.
بختیاری با بیان این نکته که در سودآوری، میزان، کیفیت و پایداری را مدنظر قرار دادهایم تا با تغییرات دچار مشکل نشویم، ادامه داد: توسعه خرده فروشی بیمه آن هم از طریق کانالهای دیجیتال در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
او به ایجاد دپارتمانهای جدید در ساختار بیمه رازی اشاره کرد و گفت: دو بخش مدیریت ریسک و مدیریت سرمایهگذاری درشرکت بیمه رازی ایجاد شد که فعالیت این گروه نتایج خوبی را به همراه داشت.
محمدمهدی امانی، معاون بیمه رازی دراین نشست گفت: اجرای همگونسازی ترکیب پرتفوی کار مشکلی بود؛ زیرا بیشتر شبکه فروش به صدور بیمه شخص ثالث به ویژه برای موتورسیکلتها عادت داشتند و فاصله گرفتن از این فضا برایشان مشکل بود.
امانی یادآور شد: با مدیریت درست ریسکها و اجرای برنامه مدیرعامل از تمدید قراردادهایی که ضریب خسارت بالایی داشتند، امتناع و وصول مطالبات معوق را در کمیته وصول مطالبات با جدیدت دنبال کردیم.
امانی با تاکید بر تمرکز بیمه رازی بر توسعه بیمههای خرد و فروش نقدی گفت: با جایگزینی رشتههای سودده به جای پرتفوی سال قبل توانستیم درسال ۹۷ بهرغم تمام محدودیتها در تولید حق بیمه ۱۰ درصد رشد داشته باشیم.