به گزارش "
صدای بانک" ، رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه رضایتمندی بیمه گذاران در هنگام دریافت خسارت در گرو حذف کاغذبازی اداری است، از افزایش صدور آنلاین بیمهنامه در کشور خبر داد.
غلامرضا سلیمانی که در آیین افتتاح ساختمان مرکزی بیمه سامان سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود: رضایتمندی بیمه گذاران در هنگام دریافت خسارت در گرو حذف کاغذبازی اداری و بهرهگیری صنعت بیمه از ابزار الکترونیکی و فن آوری برای پرداخت سریع و بی واسطه است.
رییس شورایعالی بیمه با تبریک هفته وحدت و تاکید بر این نکته که صنعت بیمه باید در کمترین زمان ممکن مشکلات زیرساختی شبکه آنلاین را برطرف کند، تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور مستلزم تسهیل عملیات بیمه گری است و شرکتهایی که در صدور بیمهنامههای آنلاین پیشقدم شوند سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهند داشت.
سلیمانی ضمن ابراز خرسندی از تلاش های صورت گرفته در واحدهای مختلف شرکت بیمه سامان بر ضرورت نوآوری و کشف بازارهای جدید بیمه ای تاکید کرد و گفت: در کنار تلاش برای همگانی سازی رشته بیمههای زندگی باید فرهنگ بیمهنامههایی نظیر بیمههای مسئولیت حرفهای نیز در کشور گسترش یابد.
وی از نیروهای جوان، افکار خلاق و سیستم مبتکر به عنوان سرمایههای اصلی شرکت بیمه سامان نام برد و افزود: بهره گیری از نیروی انسانی متخصص، ضریب سودآوری را بالا می برد و زمینه حضور شرکت های بیمه را در سطوح بین المللی بالا می برد.
رییس شورای عالی بیمه مقدمات صدور بیمهنامه شهروندی را یک حرکت ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید ضمن ایجاد جذابیت در محصولات بیمهای موضوع خوداظهاری شهروندان را به رسمیت بشناسد و اعتماد شهروندان را با اعتماد به آنها پاسخ بدهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیتهای خالی صنعت بیمه اشاره کرد و اظهارداشت: صدور بیمهنامههایی نظیر درمان خانوار و نظایر آن (با ریسک منطقی) میتواند ضریب نفوذ بیمه در کشور را افزایش دهد.
وی ابزار دیجیتالی را به عنوان راهکار اصلی کاهش تقلبات بیمهای دانست و گفت: حفظ منابع صنعت بیمه از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید تمامی روشهای کاهش تقلب در این صنعت به کار گرفته شود.