احسان رضاپور نیکرو گفت: فروش خودرو در بورس کالا با قیمتهای نزدیک به قیمت بازار آزاد به جای روشهایی همچون قرعهکشی که قیمتهایی پایینی دارد، اتفاق بسیار مثبتی برای خودروسازان محسوب میشود که میتواند به جابجایی سرمایه از جیب دلایل به جیب خودروساز بیانجامد و بخش قابل توجهی از ضرر و زیان سالهای گذشته را برای آنها جبران کند.
حسین احمدی گفت: با عرضه ۱۰۰۰ دستگاه ۲۰۷ در بورس کالا، حدود ۱۵۵ میلیارد تومان سودی که میتوانست به جیب دلالان برود، نصیب شرکت و به عبارتی بهتر سهامداران این شرکت شد.
تفاوت جدی قیمت کارخانه برخی خودروهای پرفروش با قیمت غیررسمی آنها، شرایطی را رقم زده که قیمت این محصولات فاقد یک مرجع رسمی و قابل اتکا برای قیمتگذاری شده است. در این شرایط بورس کالا میتواند این جای خالی را پر کند و به یک مرجع رسمی برای خودروهای پر فروش تبدیل شود.
با پیگیرهای رئیس سازمان بورس و پس از مدتها کشوقوس با وزارت صنعت، طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس مصوب شد و سرانجام در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ با عرضه و فروش ۶۰۰ دستگاه از دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی، طلسم عرضه خودرو در بورس کالا شکست.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین افتتاح معاملات خودرو در بورس کالای ایران تاکید کرد مسیر شفاف عرضه خودرو، برگشت ناپذیر است و فرآیند نجات صنعت خودروسازی آغاز شده است.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه تنها راهکار حل مشکل خودروسازان، عرضه خودرو در بورس است، گفت: بدهی خودروسازان به قطعهسازان ۴۶ هزار میلیارد تومان است.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور گفت: یکی از برنامههای وزارت صمت، واردات خودروهای اقتصادی به کشور با هدف داخلیسازی تدریجی آنهاست.
نشست «بررسی چالشهای اساسی صنعت خودروهای سنگین و نیمه سنگین» با حضور مسئولان ذیربط و کارشناسان این صنعت در محل مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.