بانک پارسیان زیرساختها و ابزارهای لازم برای ارائه غیرحضوری خدمات بانکی شامل افتتاح حساب و دریافت تسهیلات قرضالحسنه را بهصورت آنلاین فراهم ساخته است.
به گزارش صدای بانک، بانک مرکزی با هدف کاهش مراجعه حضوری مردم به بانکها ضوابط اجرایی «دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به اربابرجوع» را به بانکها ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه، بانکها موظف شدهاند زیرساختها و ابزارهای لازم برای ارائه غیرحضوری خدمات بانکی شامل افتتاح حساب و دریافت تسهیلات را بهصورت آنلاین فراهم سازند.
در همین راستا؛ بانک پارسیان بهمنظور سهولت دسترسی مشتریان و متقاضیان به خدمات و صرفهجویی در زمان و هزینه و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، علاوه بر ارایه خدمات غیر حضوری در بسترهای اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک و ... ، امکان افتتاح حساب غیرحضوری در بستر « همراه بانک پارسیان من» با قابلیت دریافت کارت بانکی درب منزل را فراهم کرده و همچنین سامانه ارائه خدمات غیرحضوری دریافت تسهیلات قرضالحسنه را نیز در بستر تلفن همراه، طراحی، پیادهسازی و راهاندازی کرده است که این خدمت نیز از طریق « اپلیکیشن تاپ» قابلدسترسی است.
با راهاندازی سامانه خدمات غیرحضوری تسهیلات بانک پارسیان، دریافت مدارک موردنیاز پرداخت تسهیلات بهصورت غیرحضوری فراهم شده و متقاضیان میتوانند مدارک و مستندات موردنیاز جهت دریافت تسهیلات را از طریق تلفن همراه و استفاده از اپلیکیشن تاپ بارگذاری و برای شعبه ارسال کنند. پس از تائید مستندات بارگذاری شده توسط شعبه مربوطه، متقاضیان فقط یکبارجهت احراز هویت و دریافت تسهیلات به شعبه مراجعه میکنند.
این سامانه در فاز نخست بهمنظور ارائه خدمت به متقاضیان تسهیلات ازدواج اجرا شده و صندوق قرضالحسنه بانک پارسیان تصمیم دارد در راستای تکمیل سبد محصولات خود طی فازهای بعدی که در حال پیادهسازی و عملیاتی شدن است، امکان استفاده غیرحضوری از تمام خدمات را در این بستر برای هموطنان عزیز فراهم سازد.