دکتر اسلامی پناه سرپرست شعبه خسارت درمان بیمه ایران، با اشاره به تاکید خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دستور حسن شریفی مدیر عامل بیمه ایران جهت تسریع در ارائه خدمات و پرادخت خسارت ها عنوان نمود: پرداخت خسارت های این شعبه به دو صورت مستقیم وغیر مستقیم می باشد و بیمه شدگانی که به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه ایران مراجعه نمی کنند و خودشان مستقیما هزینه را پرداخت می نمایند، برای دریافت هزینه درمان خود ، اسناد پزشکی را توسط نماینده، شرکتها ی ارزیاب ، و... را پس از ثبت ، از طریق اتوماسیون اداری به این شعبه ارسال می کنند . ثبت اتوماسیون اسناد موجب می شود فرایند پرداخت قابل رصد بوده و دیگر پرونده ای مفقود نمی گردد.با اصلاح فرایندها و حذف مراحل غیر ضروری، خسارت این دسته از بیمه شدگان ظرف مدت یک هفته (در صورت کامل بودن مدارک ) پرداخت میگردد.