رییس اداره ارتباطات، انتشارات و تبلیغات سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد؛
لزوم بهره مندی از ظرفیت روابط عمومیها در رسانههای ایران
۰
رییس اداره ارتباطات، انتشارات و تبلیغات سازمان بیمه سلامت ایران، بر لزوم بهره مندی از ظرفیت روابط عمومی ها در رسانه های ایران تاکید کرد.
محمدحسین رسولی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر اینکه امروزه باید به نقش و جایگاه روابط عمومی ها در رسانه های ایران بیش از گذشته توجه شود گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه ی عرصهها پیشتاز است، دو چندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
رییس اداره ارتباطات، انتشارات و تبلیغات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: روابط عمومی ها مدرن و پیشرفته شده و با توجه به شرح وظایف گسترده در بحث اطلاع رسانی و لزوم تعامل گسترده با رسانه ها، بهتر است که حضور روابط عمومی ها در رسانه ها به عنوان بازوی مهم در ارتباط با مخاطبان؛ بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها به لحاظ کارکرد و ماهیت قرابت بسیاری با رسانه ها داشته و دراشاعه فرهنگ توجه به افکار عمومی نقش دارد تصریح کرد: کارشناسان و فعالان حوزه روابط عمومی بارها به این نکته اذعان داشتند که همیاری روابط عمومی در عرصه خبر آفرینی، کمک فراوانی از جهت صرفه جویی در وقت و هزینه به رسانه ها می کند، البته رسانه ها نیز باید به این وجه از جایگاه روابط عمومی ها توجه کنند.
رسولی در ادامه با تشریح راهکارهایی برای ارتباط اثر بخش میان روابط عمومی و رسانه های جمعی اظهار داشت: برقراری جلسات و نشستهای مـشترک و دوسـتانه بـه طـور مـنظم و مـستمر، فراهمآوردن زمینـه آشـنایی و آگـاهی هرچه بیـشتر دستاندرکاران روابط عمومیها و رسانهها نسبت به وظایف واقعی، تواناییها، محدودیتها و حدود فعالیتهای یکـدیگر، ساماندهی نیروی انسانی متخصص و آگاه به مسائل ارتباطات و روابط عمومی، تربیت خبرنگـاران متخـصص و با ثبات در حوزههای مختلـف اقتـصادی، اجتمـاعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و هنری، ارزیابی، انتخاب، معرفی و تقدیر روابط عمومیها از رسانههای فعال از حیث همکاری بـا یکدیگر و تدارک تورهای رسانهای برای آشنایی بیشتر خبرنگاران با سازمان موردنظر از راه حل هایی است که می توان برای ارتباط بیشتر روابط عمومی ها و رسانه ها در نظر گرفت.